Merry Christmas and a Happy new year

Hallo allemaal!

Het is alweer even een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen, maar ik heb dan dus ook extra veel verhalen te vertellen!

Zo ga ik in dit blog even helemaal terug naar het begin van December.

Sinterklaas

Omadat wij in Nederland natuurlijk niet Kerst vieren zoals ze dat hier doen en in plaats daarvan Sinterklaas vieren heb ik op 5 december een sinterklaas avondje gevierd met mijn gastgezin. Ik heb ze alle tradities verteld en we hadden echt sinterklaas koek en snopegoed als in Nederland (Dankje papa en mama voor het pakketje). Na een avondje vol gezelligheid hebben we met zijn allen onze schoenen bij de haard gezet, worteltje en een bakje water erbij. En ja hoor! Het is gewoon gebeurd, Sinterklaas was helemaal naar Amerika gekomen om mij en mijn gastgezin een schocolade leter in onze schoen te geven en een hoop kruidnoten over de grond te strooien (die onze hond Rosie overigens erg lekker vond) Het was dus een geslaagd avondje.

Kerst Nummer 1

Het is een Amerikaanse traditie om op kerst ochtend vroeg op te staan en kadootjes uit te pakken. Bij ons ging het alleen iets anders, mijn gastmoeder moest namelijk gewoon werken! 'S ochtends stonden wij op om de stockings te openen. Dit zijn de grote sokken die bij de openhaard gehangen worden. Ik kreeg een hoop kleine kadootjes: Nagellak, oorbellen, Fluffy sokken, en meer! Smiddags zijn mijn hostvader mijn hostzusje en ik naar de film gegaan, Into The Woods it was! Na de film zijn we langsgegaan bij mijn hostmoeders werk. Valerie werkt in een ziekenhuis op de afdeling waar de babies geboren worden en wij mochten een kijkje nemen bij alle kleine kerst babies en het waren een hele hoop kleine schatjes! Savonds hebben we alle andere kerstadootjes uitgepakt en ik heb vooral een hoop leuke kleding gekregen!

Kerst nummer 2

De dag na kerst zijn we naar de ouders van Chris mijn hostdad gegaan. Zij wonen in Maryville dus dat was een lange auto rit. Met de rest van de familie hebben we een grote kerst bruch gegeten en daarna hebben we nog meer kadootjes gekregen dit keer van mijn hostopa en oma. Ik heb o.a. een zelf gebreide poncho gekregen waar iik compleet verliefd op ben geworden, de poncho is zo warm en zacht dat ik hem het liefst elke dag zou dragen!

Oud en nieuw

Gaaaap! Wat is oud en nieuw hier toch verschrikkelijk saai vergeleken met Nederland! Ik was met een groep vrienden bij een andere exchange stdent thuis om mhet daar te vieren maar Amerikanen vinden oud en nieuw zo onbelnagrijk dat niemand op de tijd letten en we pas 10minuten na de jaarswisseling erachter kwamen dat het nieuwe jaar was begonnen. Daarnaast was er ook geen vuurwerk en werd het oop geen enkele manier echt gevierd.

Kerst nummer 3

Op 10 januari vierden wij onze laatste keer kerst en dit keer was het met de ouders van Valerie. Het is bijna net zo'n grote familie als da faasjes dus het was lastig om een eerdere datum te vinden. Omdat we met zoveel mensen waren hadden ze besloten om het eten maar simple te houden. Het dinner bestond uit pizza en slades hahaha. We hebben een helehoop geleigheid gehad met zn allen en ook hier heb ik nog een paar klene kadootjes gehad! Ik ben dus echt overspoeld met kadootjes!

Ik heb een hele leuke tijd gehad met herinneringen die ik nooit meer zal vergeten!

Kom volgende week terug voor een nieuw blog,

~Kusjes en knuffels

Mariska Elvire Faas

Reacties

Reacties

annelies

Wat een leuke verhalen weer! Je boft echt met je hostfamilie, zeg! Grappig dat Rosie de kruidnootjes lekker vond, het hondenvoer dat onze honden vroeger kregen had namelijk de vorm van kruidnootjes... Groetjes uit Rotterdam!

Joke

Hele eindelijk weer een berichtje van mijn nichtje. Goed om te horen dat het zo gezellig is en ja dat oud en nieuw in the USA, heel apart. Wordt het volgende keer een heel Engelstalig blog.
Groeten van Joke X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active