Thanksgiving

Vorige week was het dan eindelijk zover! Een typisch amerikaanse feestdag. Thanksgiving. Veel schoolen hadden de hele week al vrij maar de school waar ik heen ga houd van pesten en wij moesten dan dus ook op maandag en dinsdag gewoon naar school.

Woensdag was onze officiele eerste dag van Thanksgivingbreak. Het eerste wat we deden was 's ochtends vroeg opstaan want om 8uur moesten we bij een daklozen opvang zijn waar we 3uur lang in de keuken hebben geholpen om het Thanksgiving dinner voor de dag erna voor te bereiden. Ik denk dat ik zo'n 5 tot 10kilo aardappelen heb geschiled en daarnaast ook nog zo'n 60blikken geopend. Dit was mijn eerste ervaaring met vrijwilligerswerk in Amerika en we gaan het rond kerst in iedergeval nog een keer doen.

Toen we om 11uur klaar waren sprongen we weer in de auto, dit keer opweg naar het vliegveld. Maris ging namelijk voor Thanksgiving naar haar vader in San Diego. Om 2uur waren we thuis van het vliegveld en hebben we lekker lang met de hong gelopen. Vervolgens was het bankhangen en een filmpje kijken tot 6uur. Toen werd ik namelijk opgehaald om naar een parkeerplaats te gaan bij Longview. Hier doen ze namelijk elk jaar een vuurwerkshow op de avond voor Thanksgiving. ( De naam van de show is 'Christmas in the Sky' dan zie je wel weer wat een gekkies dieAmerikaanen toch zijn! Thanksgivingmoet nog komenn hoor!)Na heeeel erg lang wachten was het om 9uur eindelijk zover en begon het vuurwerk en het was super mooi! Heel gaaf om te zien!

Op donderdag gingen we naar het huis van de zus van mijn hostmom. Waar haar hele familie heen kwam om samen Thanksgiving te vieren. En ja haar familie is groot mar nog niet zo groot als die van Faasjes! ;) om 2uur 's middags kwam al het eten al op tafel en wat was het veel! Nog nooit heb ik zoveel eten bij elkaar gezien! En het was heerlijk! Natuurlijk geen Turkey voor mij maar er was genoeg ander lekker eten op tafel! Rond 6uur gingen we weer naar huis en een half uurtje later kwam ook een van de zussen van mijn hostmom met haar gezin naar ons toe. Zij kwamen namelijk van ver en bleven daarom bij ons slapen. Het was een hele gezellige chaos! :)

's Avonds ben ik met mn hostdad naar de bestbuy gereden en heb ik een hele mooie alvast Blackfriday deal aan de haak kunnen slaan! Ik heb namelijk eindelijk een nieuwe laptop en hij typt heerlijk ;)

Op vrijdag gingen we rond 8uur richting granny's huis om met zijn allen te ontbijten voordat we het echte blackfriday shoppen onder ogen gingen zien. Ik heb beatsheadphones en een paar ringen geckocht.

De rest van de dag hebben we in huis rond gehangen een film gekeken en weer heel erg lekker gegeten! Mijn hostmom had lasagne gemaakt en samen hebben we vannile ijs met homemade karamelsaus gemaakt omnomnom!

's Avonds kwam Marieke naar ons huis en zij bleef slapen… of nou ja slapen… iemand gehoord van de app Dubsmash? Juistum... de hele avond/nacht gekkefilmpjes maken is ook een manier van leven ;)

Zaterdag beloofde weer een drukke dag te worden! Dit keer kwam de familie van mijn hostdad over. Deze familie is een heel stuk kleiner dus het was wat makkelijker voor mij om namen te onthouden. Na een hele gezellige en drukke dag met alweer veel ste veel eten. Ging ik naar bed met een heel blij gevoel!

Mijn eerste (en probs ook laatste) Thanksgiving was zeer geslaagd!

Zondag hadden we een lekker rustig dagje. Een beetje uitslapen en 's Middags Maris weer ophalen van het vliegeveld. En van alle foto's die zij liet zien wordt je toch wel een beetje jaloers! Palmbomen, witte stranden en surfplanken. Maris had het in iedergeval een stuk warmer dan ons! Het is hier namelijk zo'n 2graden! Brrrr….

Samenvatting van Thanksgiving: Eten, eten, Familie, eten, familie, eten, eten, eten, vuurwerk en heb ik al eten gezegd?

Met mij gaat het dus super hier! Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat!

Tot snel,

Love and kisses

~ Mariska Elvire

Reacties

Reacties

Floor

Omg zo leuk!! Je bent trouwens niet de enige die het koud heeft, Hier is het ook zo rond het vriespunt...

xx

Joke

Bedankt voor het delen van al dat leuke nieuws! Na black Friday zal de after Xmas sale je ook goed doen! Fijn dat je een nieuwe laptop hebt!
X joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active