Lockdown

Dinsdag ochtend 2 December. Een mooie dag. De zon scheen en het was heerlijk weer.

Het leek erop dat het een dood normale schooldag zou worden. Ik ging van mijn 1ste naar mijn 2de lesuur en van mijn 2de naar mijn 3de, maar toen gebeurde er ineens iets wat niemand zag aankomen.

Ik liep door de gang opweg naar lokaal 2115 en om precies 9.15uur begonnen alle alarmen te loeien! Iedereen raakte in paniek. Ik sprinte naar mijn lokaal terwijl er een hele hoop leerlingen begonnen te gillen. De ogen van de leeraren waren groot van schrik en niemand wist wat er aan de hand was. Nog nooit had ook maar iemand dit alarm gehood.

Door de intercom herhaalde een stem de volgende zin zo'n 3 keer achter elkaar: 'Hard Lockdown, Lock the doors and turn off the lights'.

Op het moment dat dit werd gezegd raakte de helft van mijn klas in shok en begonnen er een aantal zelfs te huilen. Een Hard lockdown betekend namelijk dat er een gewapend persoon in school is.

Ik was net als andere doods bang! Met zn'n alle zaten we opgekropen in een hoekje van het klaslokaal. Het was zo donker dat ik niks meer zag en we waren zo stil dat we iedereen konden horen ademen.

Daar zaten we dan. Wachtend op wat zou komen. Ik zag een aantal mensen in mijn klas hun ouders berichtjes sturen naar hun ouders. De minuten leken eewig te duren.

Na zo een 6 minuten in doodse spanning (het leken er wel 100) ging de interccom weer aan. Dit keer was het een rustige stem. De stem die alle oproepen via de intercom doet in school vertelde ons dat er een fout was gemaakt!

Het alarm was nieuw en ging perongelijk af. (Zie foto)

Op dit moment is er wel iets dat ik 100% zeker weet! Zo iets wil ik nooit, maar dan ook echt nooit meer meemaken!

Reacties

Reacties

Pp

Dat kan ik me voorstellen... Je liet ons ook hard schrikken door je berichtje - maar gelukkig kwam het 'loos alarm' bericht toen al meteen mee...

Joke

Nou dat wil je inderdaad nooit meer meemaken.
Van les zal die dag niet veel zijn gekomen denk ik????
Bedankt voor de update en de leuke foto's
Merry X-mas
Groeten Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active