My life as a American Girl

"I pledge allegiance to the Flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands, one Nationunder God,indivisible, with liberty and justice for all."

Yepp... dat is toch echt het teken! Het is weer maandag en ik zit alweer in mijn 2de lesuur. 's ochtends gaat mijn wekker om 5.30 en om 6.50 zitten mijn hostzusje en ik al in de auto en brengt mijn hostdad ons naar school.

om 7.35 is het dan zo ver en begint mijn eerste les, Fashion Design and Merchandising. In deze klas maken we 'window displays' en leren we van alles over fashion, fabrics and more! Het is een 'Fun class' zo noemen ze hier de vakken die niet verplicht zijn en vooral heel erg leuk zijn.

Om 8.22 gaat dan alweer de bel en probeert iedereen zijn weg te vinden door de enorme school! Ik moet helemaal naar de andere kant van het gebouw en ben vaak net voor de bel in mijn volgende klas, Biology I. Ik dacht dat dat wel lekker makkelijk zou zijn omdat ik op vmbo-t ruim geslaagd was in biologie en mijn eerste les viel dan ook wel even tregen. Protons, Neutrons en Electrons, 3 woorden die maar voorbij bleven komen waar ik nog nooit van gehoord had... Inmiddels begrijp ik alles en heb ik zelfs een A voor Biologie (De cijfers zijn hier natuurlijk letters).

Mijn derde uur is English. Ik ben op school een Senior maar volg English 11 (junior) omdat de school waar ik zit een hoog nieuve heeft en 12 daarom te moeilijk zou zijn.

Na English 11 (het is inmiddels alweer 10.06) is er Bronco time. 'The Bronco' is onze school mascote. In bronco time mag je zelf weten wat je doet. Je kunt naar een studie hall gaan, bijles krijgen of in de aula rondhangen.

Na Bronco time heb ik Concert Choir, 'another Fun Class'. Het is een koor met 120 jongens en meiden en het gaat er best wel profesioneel aan toe! We hebben een aantal concerten per jaar en je 'Grade' wordt hierop bepaald.

Na concert Choir heb ik mijn favorieten class! Competitive Dramatics! In de les bereid iedereen een script voor, een monoloog van 10 minuten. of nooujaa... monloog... Je speelt zelf gewoon alle karakters! Mijn script heeft zo'n 12 karakters en ik moet dus heel snel 'switchen' tussen alle verschillende karakters. Met dit script ga je daarna naar toornooien. Mijn eerste toernooi is Oct, 1st. Ik heb er heel erg veel zin in! En mijn docent heeft er vertrouwen in dat ik de prijzen elk weekend mee naar huis mag nemen! hahaha.

Tijdens mijn 5de lesuur heb ik ook Lunch. Het lunch systeem is hier een beetje raar! Lunch wordt gedaan in 4 groepen omdat de school zo veel leerlingen heeft. Het valt midden in het 5de lesuur wat voor mij totaal nieuw is! Na de lunch ga je dus gewoon verder waar je meebezig was inplaats van naar een nieuwe klas.

Mijn 6de uur heb ik Spanish I.Het is heel erg lastig om spaans te leren niet op je geboortetaal maar op je 2de taal! Het maakt het weer net een stapje moeilijker!

Mijn 7de en laatste uur is American History. En jaa Geschiedenis is nou niet echt mijn allerbeste vak! Ik vind het dan dus ook erg moeilijk maar ik doe mijn best!

En ja in mijn 7de uur kijk ik toch wel af en toe op de klok of de bel nou eindelijk eens zal gaan!

Een amerikaans school rooster is dus heel erg simple (of tenminste... die bij ons op school). Je hebt 7 vakken en elk vak is altijd p hetzelfde uur zo heb je elk vak elke dag en even vaak.

Vanaf dat ik in Amerika naar school ging tot en met afgelopen week had ik elke dag na school Cross Country practice. Ik kwam dus vaak pas om 4.30 thuis. inmiddels is het seizoen afgelopen en heb ik een stuk meer tijd om andere dingen te doen en af te spreken met vrienden!

Tot nu toe gaat school heel erg goed en sta ik voor elk vak een A! :)

Dat was het weer voor vandaag! Even een snelle update! :) Ik ben van plan ergens deze maand een laptop te kopen zodat ik ook filmpjes kan gaan uploaden en op die manier jullie echt alles te kunnen laten zien!

Hugs and Kisses ~ Mariska Elvire

Reacties

Reacties

Pp

Superleuk om te lezen en te weten hoe je dag er uit ziet.
Gefeliciteerd met alle A's. En succes met de Comp. Dram.
Groetjes,

Floor

Leuk dat je het zo erg naar je zin hebt maris!
En hopelijk wanneer je die laptop krijgt kan je er dan ook skype op downloaden!! Gaat wss makkelijker dan via de telefoon:)

Xx

Joke

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
Wel erg vroeg op he voor zo'n schooldag????
Veel succes in de drama competition!

Mm

Hoi Mariska,
Leuk om te horen dat alles goed gaat!
Leuk geschreven.
Fijn dat de lessen ook goed gaan!
Groetjes
P.s. Ik heb dit keer geen mailtje ontvangen dat je weer iets nieuws had geschreven.

Suzanne

Hoi lieverd,

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat :) het klinken als hele leuke lesdagen. En natuurlijk neem jij al die prijzen mee naar huis!

Love and hugs and kisses and I miss you

lucy

Klinkt echt leuk Maris! Geniet ervan, en blijf vooral schrijven. Is ook leuk voor later :)
Liefs

Henriette

Ha Mariska, wat geef je ons een goed inzicht in hoe jouw dag verloopt. Het leest lekker, dus ook schrijven gaat je goed af. Eigenlijk heb je dus maar 7 vakken, waaronder een paar creatieve. Heb je je eerste toernooi al gehad? Of moet 1 okt 1 nov zijn?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active